czwartek, 10 marca 2011

św. Michał Archanioł

Moje imię to: „Któż jak Bóg”

Jestem jednym z pierwszych książąt, przywódcą niebieskiego wojska. Strąciłem z nieba zbuntowanego szatana razem z jego zwolennikami. Ciągle pomagam ludziom w walce ze złem. Jestem wzywany zarówno w egzorcyzmach jak i w modlitwach prywatnych. Ponieważ śmierć – przejście z tego świata jest ostatnią walką jestem patronem umierających. Jeśli chcesz mogę pomóc Tobie w walce ze złem. Przedstawię Ci pokrótce co mówi o mnie nauka Pisma Świętego.

I. Walka ze Smokiem (diabłem) i jego aniołami:

„I nastąpiła walka na niebie: Michał i jego aniołowie mieli walczyć ze Smokiem. I wystąpił do walki Smok i jego aniołowie, ale nie przemógł, i już się miejsce dla nich w niebie nie znalazło. I został strącony wielki Smok, Wąż starodawny, który się zwie diabeł i szatan, zwodzący całą zamieszkałą ziemię, został strącony na ziemię, a z nim strąceni zostali jego aniołowie. I usłyszałem donośny głos mówiący w niebie: Teraz nastało zbawienie, potęga i królowanie Boga naszego i władza Jego Pomazańca, bo oskarżyciel braci naszych został strącony, ten, co dniem i nocą oskarża ich przed Bogiem naszym. A oni zwyciężyli dzięki krwi Baranka i dzięki słowu swojego świadectwa i nie umiłowali dusz swych - aż do śmierci. Dlatego radujcie się, niebiosa i ich mieszkańcy! Biada ziemi i morzu - bo zstąpił na was diabeł, pałając wielkim gniewem, świadom, że mało ma czasu.” (Ap 12,7-12)

II. Rozprawa z diabłem

„Gdy zaś archanioł Michał tocząc rozprawę z diabłem spierał się o ciało Mojżesza, nie odważył się rzucić wyroku bluźnierczego, ale powiedział: Pan niech cię skarci!” (Jud 1,9)

III. Wódz zastępów Pańskich

„Gdy Jozue przebywał blisko Jerycha, podniósł oczy i ujrzał przed sobą męża z mieczem dobytym w ręku. Jozue podszedł do niego i rzekł: Czy jesteś po naszej stronie, czy też po stronie naszych wrogów? A on odpowiedział: Nie, gdyż jestem wodzem zastępów Pańskich i właśnie przybyłem. Wtedy Jozue upadł twarzą na ziemię, oddał mu pokłon i rzekł do niego: Co rozkazuje mój pan swemu słudze? Na to rzekł wódz zastępów Pańskich do Jozuego: Zdejm obuwie z nóg twoich, albowiem miejsce, na którym stoisz, jest święte. I Jozue tak uczynił.” (Joz 5,13-15)

IV. Czasy ostateczne

„W owych czasach wystąpi Michał, wielki książę, który jest opiekunem dzieci twojego narodu. Wtedy nastąpi okres ucisku, jakiego nie było, odkąd narody powstały, aż do chwili obecnej. W tym czasie naród twój dostąpi zbawienia: ci wszyscy, którzy zapisani są w księdze. Wielu zaś, co posnęli w prochu ziemi, zbudzi się: jedni do wiecznego życia, drudzy ku hańbie, ku wiecznej odrazie. Mądrzy będą świecić jak blask sklepienia, a ci, którzy nauczyli wielu sprawiedliwości, jak gwiazdy przez wieki i na zawsze. Ty jednak, Danielu, ukryj słowa i zapieczętuj księgę aż do czasów ostatecznych. Wielu będzie dociekało, by pomnożyła się wiedza.” (Dn 12,1-4)

„I rzekł do mnie: Danielu, mężu umiłowany! Uważaj na słowa, które mówię, i wstań, ponieważ teraz wysłano mnie do ciebie. Gdy on mówił do mnie te słowa, drżąc powstałem. Powiedział więc do mnie: Nie bój się, Danielu! Od pierwszego bowiem dnia, kiedy starałeś się usilnie zrozumieć i upokorzyć przed Bogiem, słowa twoje zostały wysłuchane; ja zaś przybyłem z powodu twoich słów. Lecz książę królestwa Persów sprzeciwiał mi się przez dwadzieścia jeden dni. Wtedy przybył mi z pomocą Michał, jeden z pierwszych książąt. Pozostawiłem go tam przy królach Persów. Przyszedłem, by udzielić ci zrozumienia tego, co spotka twój naród przy końcu dni; bo to widzenie odnosi się do tych dni.” (Dn 10,11-14)

„I powiedział: Czy wiesz, dlaczego przyszedłem do ciebie? Jednak oznajmię tobie to, co zostało napisane w Księdze Prawdy. Teraz muszę znów walczyć z księciem Persów, a gdy skończę, wówczas nadejdzie książę Jawanu. Nikt zaś nie może mi skutecznie pomóc przeciw nim z wyjątkiem waszego księcia Michała,” (Dn 10,20-22)

Możesz mnie prosić o pomoc w różny sposób, poprzez modlitwy spośród poniższych albo z innych źródeł, własnymi słowami, korzystając z modlitewnika. Jest nawet do mnie koronka (Koronka do św. Michała Archanioła), którą można poświęcić u księdza i nosić przy sobie. Czekam aż wezwiesz mnie do walki ze złem, bo twój przeciwnik jest również moim przeciwnikiem.


Modlitwy:


Święty Michale Archaniele, wspomagaj nas w walce

Widząc wzmożone działanie szatana i mając wizję, jak diabeł atakuje Kościół, papież Leon XII osobiście ułożył tą modlitwę . Odmawiał ją bardzo często w ciągu dnia. W r. 1886 rozkazał wszystkim biskupom, by była odmawiana po każdej Mszy Świętej. Przypomniał o tym Jan Paweł II 24. V 87 r.
Święty Michale Archaniele, wspomagaj nas w walce, a przeciw zasadzkom i niegodziwości złego ducha bądź naszą obroną. Niech go Bóg pogromić raczy, pokornie o to prosimy, a Ty Wodzu Niebieskich Zastępów, szatana i inne złe duchy, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, Mocą Bożą strąć do piekła. Amen.
Z ustanowienia Papieża Leona XIII za każdorazowe odmówienie odpust cząstkowy.
Rudolf Szaffer „Armia Najdroższej Krwi Jezusa Chrystusa” 2008 str. 34-35, 41-42


Egzorcyzm prosty poranny

W imię Boga w Trójcy Jedynego, w imię Ojca, i Syna i Ducha Świętego, uciekajcie złe duchy z tego miejsca, nie patrzcie, nie słuchajcie, nie niszczcie i nie wprowadzajcie zamieszania do naszej pracy i naszych planów, które poddajemy zbawczemu projektowi Boga. Nasz Bóg jest waszym Panem i rozkazuje wam: oddalcie się i nie wracajcie więcej tutaj. Amen.

Boże, Najwyższy nasz Panie, Twoją Boską mocą uczyń nas niewidzialnymi dla naszych wrogów!
Święty Michale Archaniele, który wraz z Aniołami zwyciężyłeś szatana w niebie, dopomóż nam zwyciężyć go na ziemi. Amen

(Za zgodą Kurii Diecezji Warszawsko-Praskiej z 8 II1993 r., nr 184/K/93)
http://www.modlitewnik.com/md/25/123.html


POUCZENIA MATKI BOŻEJ
Modlitwy w celu uzyskania ochrony przed duchowymi, umysłowymi i fizycznymi atakami zła


Matka Boża do Jamesa Duffy: Nieprzyjaciel chce was zniszczyć. Ja pragnę was umieścić pod Moim Płaszczem i bronić was przed wszystkimi niebezpieczeństwami, które będą wokół was... Módlcie się do waszych Aniołów... i waszego Anioła Stróża by was bronił przez Moje Niepokalane Serce... noście Sakramentalia, utrzymujcie się w stanie łaski... Rozpocznijcie specjalną Nowennę obronną w intencji uzyskania ochrony dla siebie... Nie dopuszczajcie żadnego niepotrzebnego zła w wasze plany obronne. Odnosi się to do ataków duchowych, fizycznych i umysłowych. Ta Nowenna ma się składać z modlitw:
1.l Salve Regina,
2.7 Modlitw do Św. Michała,
3.9 Chwała Ojcu,
4.3x Panie, zmiłuj się nad nami.

Salve Regina

Witaj Królowo, Matko Litości, Nadziejo nasza życia słodkości. Witaj Maryjo, Matko jedyna, Matko nas ludzi - Salve Regina!
Nędzne my dzieci Ewy wołamy - do Ciebie Matko z płaczem wzdychamy. Niech nas wspomaga Twoja przyczyna, na tym padole ,-Salve Regina! O Pośredniczko, rzuć Swe wejrzenie - łaskawie od nas przyjmij westchnienie. Pokaż nam Matko Twojego Syna, w górnej krainie, - Salve Regina.


Siedem modlitw do Św. Michała Archanioła

Książę najchwalebniejszy niebiańskiego wojska, Św. Michale Archaniele, broń nas w walce przeciw książętom i władzom, przeciw władcom świata tych ciemności w przestworzach. Przyjdź z pomocą ludziom, których Bóg na obraz podobieństwa swego stworzył i od niewoli szatańskiej wykupił ceną wielką. Ciebie jako stróża i patrona czci św. Kościół, Tobie Bóg powierzył dusze odkupionych ludzi, abyś je w najwyższym szczęściu umieścił. Błagaj Boga Pokoju, aby starł szatana pod nogami naszymi, aby już nie miał mocy trzymać w niewoli ludzi i szkodzić Kościołowi. Przekaż nasze prośby przed Oblicze Najwyższego, aby rychło uprzedziło nas Miłosierdzie Boże, i abyś schwytał smoka, starego węża, który jest diabłem i szatanem i związanego rzucił do przepaści aby nie zwodził dalej ludzi.
Św. Michale Archaniele, Wodzu Niebieskich Zastępów, zwycięzco piekielnego smoka, otrzymałeś od Boga siłę i moc przez pokorę zniszczyć pychę potęg ciemności. Prosimy Cię, pomóż nam osiągnąć prawdziwą pokorę serca, niewzruszoną wierność w wypełnianiu Woli Bożej, siłę w cierpieniu i potrzebie. Pozwól nam się ostać na straszliwym Sądzie Bożym. Amen.
Św. Michale Archaniele, Chwało Kościoła wojującego , któremu Bóg zlecił przyjmowanie dusz po śmierci, oddaję się Twojej przemożnej opiece. Broń nędznej duszy mojej przeciw szatanom i wszelkim ich pokusom. A przede wszystkim przyjmij mnie do wiekuistej chwały w godzinę śmierci, abym wraz Tobą wychwalał Boga na wieki . Amen.
Św. Michale Archaniele, przybądź nam z pomocą z Twoimi Świętymi Aniołami. Naucz nas wierzyć w tych ciemnościach. Naucz nas walczyć Twoją pokorą. Naucz nas zwyciężać w milczeniu i posłuszeństwie Bogu. Naucz nas kochać i być wiernymi jak Maryja. Amen.
Św. Michale Archaniele, który wraz z Aniołami zwyciężyłeś szatana w Niebie, dopomóż nam zwyciężyć go na ziemi. Amen.
Św. Michale Archaniele, wspomagaj nas w walce, a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Niech go Bóg pogromić raczy , pokornie o to prosimy , a Ty, Wodzu Niebieskich Zastępów , szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, Mocą Bożą strąć do piekła. Amen.


Poświęcenie się Św. Michałowi Archaniołowi

O Wielki Książę niebieski, najwierniejszy Stróżu Kościoła, Święty Michale Archaniele, oto ja, chociaż bardzo niegodny Twego oblicza, jednak ufny w Twoją dobroć, powodowany potężnym wpływem Twoich modlitw i licznymi Twymi dobrodziejstwami, staję przed Tobą w towarzystwie mego Anioła Stróża i w obecności wszystkich Aniołów niebieskich, których biorę za świadków mego nabożeństwa ku Tobie. Ciebie dziś obieram za mego szczególnego obrońcę i orędownika. Postanawiam sobie mocno czcić Ciebie zawsze i starać się usilnie o Twoją cześć. Bądź przy mnie przez całe moje życie, abym nigdy nie obraził Pana Boga myślą, słowem lub uczynkiem. Broń mnie przeciw wszystkim pokusom szatańskim, głównie tym, które atakują wiarę i czystość, a w godzinie śmierci uproś pokój mej duszy i zaprowadź do Ojczyzny wiecznej. Amen.

Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu, jak była na początku teraz i zawsze i na wieki wieków. Amen. (9x).
Panie, zmiłuj się nad nami.(3x)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz