sobota, 5 marca 2011

Anioł Stróż

Anioł Stróż jest aniołem przydzielonym do ochrony i wykonywania poleceń dla danego człowieka. Każdy człowiek niezależnie od wieku i wyznania ma swojego Anioła Stróża.

W Piśmie Świętym można znaleźć w księdze Hioba następujący fragment potwierdzający istnienie własnego Anioła:
„Gdy ma on swego anioła, obrońcę jednego z tysiąca, co mu wyjaśni powinność;” (Hb 33,23)
Istnienie Anioła Stróża jest podawane przez naukę kościoła do wierzenia dla wszystkich wiernych, 2 października jest obchodzone święto Anioła Stróża.

Warto prosić o pomoc swojego anioła, modlić się do niego, wykonywać jego polecenia i dobrze go traktować:
„Oto Ja posyłam anioła przed tobą, aby cię strzegł w czasie twojej drogi i doprowadził cię do miejsca, które ci wyznaczyłem. Szanuj go i bądź uważny na jego słowa. Nie sprzeciwiaj się mu w niczym, gdyż nie przebaczy waszych przewinień, bo imię moje jest w nim. Jeśli będziesz wiernie słuchał jego głosu i wykonywał to wszystko, co ci polecam, będę nieprzyjacielem twoich nieprzyjaciół i będę odnosił się wrogo do odnoszących się tak do ciebie.” (Wj 23,20-22)

Święty Ojciec Pio często korzystał z pomocy swojego Anioła Stróża i zachęcał też inne osoby:
„Mężczyzna powiedział Ojcu Pio: "Nie mogę tu często przyjeżdżać i widzieć Cię. Moja pensja nie pozwala mi, na takie drogie podróże". Ojciec Pio odrzekł: "Kto powiedział, abyś tutaj przyjeżdżał? Masz swojego Anioła Stróża, nieprawdaż? Powiedz mu, czego pragniesz i przyślij go do mnie, a otrzymasz odpowiedź." Tą i inne historie Św. Ojca Pio związane z Aniołami Stróżami można poczytać na stronie: http://www.padrepio.catholicwebservices.com/POLSKA/Guardian_Angel_Polska.htm

Już od małego dzieci są uczone następującej modlitwy do swojego Anioła Stróża:
Aniele Boży, stróżu mój,
Ty zawsze przy mnie stój.
Rano, wieczór, we dnie, w nocy
Bądź mi zawsze ku pomocy,
Strzeż duszy, ciała mego,
zaprowadź mnie do żywota wiecznego.
Amen.


Są nawet piosenki o Aniele Stróżu np. piosenka Magdy Anioł - http://www.tekstowo.pl/piosenka,magda_aniol,aniol_stroz.html
o bardzo trafnym refrenie:
„Aniele, Aniele niebieski posłańcu
Przy mnie stój, przy mnie stój w tańcu i w różańcu.
Aniele, Aniele wysłanniku Boga
Czuwaj bo, czuwaj bo niebezpieczna droga.”


Pamiętajmy też, że poza prawdziwymi Aniołami, na Ziemi znajdują się ludzie czyniący dobro na których pomoc można liczyć w trudnych sytuacjach.
„Poczułem wtedy broń,
Anioła bratnią dłoń.
Nie będę się więcej bał
Aniołów wokół mam.”

YesKiezSirumem - Z aniołami http://www.tekstowo.pl/piosenka,yeskiezsirumem,z_aniolami.html

Według obietnicy Matki Bożej przekazanej Jamesowi Duffy można zyskać dodatkowego Anioła do obrony. Matka Boża powiedziała: „każda osoba, która kocha Moje Niepokalane Serce, otrzyma dodatkowego Anioła. Powinni oni przyjąć swego Anioła z miłością... Niech odmawiają każdego dnia swego życia 7 Chwała Ojcu... i modlą się za Ojca Świętego i wszystkich wizjonerów świata, tak czyniąc, otrzymują specjalną łaskę (...) Ci święci Aniołowie będą ich zawsze bronić.
Dziękuję Ci, Boże za dodatkowego Anioła Stróża.
Chwała Ojcu... (7x)”

Rudolf Szaffer „Armia Najdroższej Krwi Jezusa Chrystusa” str. 41

Postarajmy się zatem pamiętać o naszym Aniele Stróżu, który cały czas jest gotowy aby nas chronić, podsuwa nam dobre myśli, stara się abyśmy osiągnęli zbawienie ale jak to się mówi nie może zrobić nic na siłę jeśli go nie poprosimy...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz